آموزش – پرسونال برندینگ یا برند سازی شخصی چیست؟

[ad_1]

پرسونال برندینگ یا برندینگ شخصی Personal Branding به طور کلی یعنی نام یک شخص براساس مهارت و توانایی هایش تبدیل یک برند تجاری شود.

برندینگ شخصی همان برندسازی شخصی است که به یک فرآیند تعلق می گیرد و شخص را در یک نظام صنفی یا تجارت براساس یک سری فاکتورهای مشخص شده که در ادامه توضیح خواهیم داد، تبدیل یک علامت تجاری یا برند خواهد کرد.

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی یعنی رسیدن به یک هویت منحصر به فرد با ویژگی های خاص

پرسونال برندینگ یا برند سازی شخصی چیست؟

برند سازی شخصی ( برندینگ شخصی) بر خلاف تکنیک های قدیمی که رایج بود و بر خودیاری داشت، یعنی به بهبود و افزایش مهارت های شخصی تاکید می کرد، برندینگ شخصی در تعریف کنونی، بر روی دست یابی به موفقیت از محصول یا خدمات ارائه شده تاکید دارد.

یعنی شما باید برای دستیابی به برند شخصی خود محصول یا خدمات استثنایی و با ویژگی های متمایز نسبت به رقبا بپردازید.

برندسازی شخصی
تفاوت شما با رقبا باعث حفظ بقای شما در برندینگ شخصی می شود

برندینگ شخصی ، در واقع چیزی است که شما را از بقیه متمایز می کند و برند سازی شخصی یعنی شما را پس از رسیدن به برندینگ شخصی تان با همان کالا یا خدمات بشناسند.

در واقع برند یک مفهوم ذهنی در افراد می شود که با آوردن نام شما؛ دیگر به خود شما فکر نمی کنند بلکه به همان کالا یا خدمات ارائه شده از سوی شما فکر می کنند. به طور مثال؛ شما وقتی برند مرسدس بنز را می بینید، به یک اتومبیل خاص و ویژه فکر می کنید و دیگر به این فکر نمی کنید که این نام شخص است!

برندسازی شخصی
اهمیت برندینگ شخصی وقتی برای افراد مهم است که به دنبال متمایز بودن از رقبا باشند.

چرا برندینگ شخصی مهم است؟

وقتی شما وارد عرصه پرتب و تاب رقابت و تجارت می شوید، بقای شما در دست مشتریان شماست و باید بتوانید اعتماد مشتریان قدیمی و جدید را جلب کنید تا بتوانید دوام بیاورید.

اعتماد به یک برندینگ در دنیای امروزی که این همه تبلیغات هیاهو می کنند و رقبا هر روز یک برگه جدید برای توجه مشتریان رو می کنند، سخت ترین کار در عرصه تجارت است.

پس بدون شک شما باید با استفاده برندسازی شخصی خود یک ارتباط موفق دو طرفه با مشتریان خود ایجاد کنید. اعتماد از سوی آنها و کیفیت از سوی شما. تا بتوانید با تکیه بر برندینگ شخصی خودتان به کسب و کارتان ادامه دهید.

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی یا برندینگ راه و روش منحصر به فرد بودن یک نام تجاری شخصی است

فواید یک برندینگ شخصی چیست ؟

وقتی شما برندسازی می کنید، یک تجربه ی متمایز را برای خودتان فراهم می کنید. یعنی برندسازی شخصی شما باعث می شود تا شما تبدیل به یک الگو شوید. تجارت برای شما این فرصت را فراهم می آورد تا دیده شوید و تاثیرگذار باشید. به طور مشخص برندینگ شخصی باعث می شود:

  • به دست آوردن فرصت های همکاری با دیگران
  • تاثیر گذاری بر روی چرخه بازار
  • مشتریان وفادار را با برندینگ شخصی به دست می آورید.
  • جذب مشتریان خاص و منحصر به فرد خودتان و آوردن مشتریان جدید توسط آنها.
  • ارزش سازی می کنید و برندتان پس از مدتی به اعتبارتان تبدیل می شود.
  • نام تان دیگر یک شخص نیست، بلکه یک مجموعه و هدف می شود.

اینها بخشی از ویژگی هایی بود که شما با برندینگ شخصی به دست می آورید. اما ایجاد یک کسب و کار در واقع مشکلات و سختی هایش بیشتر از این حرفهاست. پس اگر به دنبال برندسازی شخصی هستید، برای خود یک دوره و بازه زمانی مشخص تعیین کنید و آموزش های لازم را در این زمینه ببینید.

برندسازی شخصی
در برندسازی شخصی نیاز است که شما به تفاوت ها فکر کنید نه شباهت های مشترک بین رقبا

چگونه یک برندینگ شخصی قوی داشته باشیم؟

برای داشتن یک برندینگ شخصی نیاز است که به تفاوت های خودتان با رقبا دقت کنید. تمایز شما با رقبا اصل بقای شما است.

مراحل رسیدن به یک برندسازی شخصی

  • یک نقشه راه داشته باشید. باید برای رسیدن به مقصد بدانید کجا هستید، به کجا می خواهید بروید و از چه مسیری باید بروید؟ این مسائل را مثل یک نقشه در نظر بگیرید. دقیقا و به طور مشخص نقشه راه ترسیم کنید.
  • بایدها و نبایدها را مشخص کنید. مشخص کنید که چه چیزی را می خواهید؟ چه کاری را نمی خواهید انجام دهید؟ یعنی باید بدانید تکلیف شما در تجارت چیست و چه خدمات و چه کالای مشخصی را می خواهید ارائه کنید.
  • درس عبرت از رقبا بگیرید. پس از اینکه وارد عمل شوید، سرنوشت رقبای خود را نگاهی بیندازید. درس عبرت بگیرید که آنها چه کاری انجام داده اند و چه کاری انجام نداده اند؟
  • سیستم ارزش گزاری خود را مشخص کنید. برای هر شخص ارزش های شخصی وجود دارد که در زمان های تصمیم گیری فاکتورهای اصلی هستند. آنها را در نظر بگیرید و براساس آنها برای برندسازی شخصی اقدام کنید. مثلا برای بعضی از اشخاص خط قرمزهایی وجود دارد که نمی توانند وارد یک کسب و کارهایی شوند. آنها را مشخص کنید تا بعد دچار دردسر نشوید.
  • به توانایی های شخصی تان اهمیت بدهید. شما اگر به دنبال برندینگ شخصی خود هستید، در آینده به احتمال قوی نیاز است در جمع های غیردوستانه سخنرانی کنید. پس از همین الان تمرین کنید و توانایی و مهارت های شخصی خود را افزایش دهید.
  • در فضای مجازی هم باشید. بدون شک فضای مجازی در این زمان بیشتر از فضای واقعی تاثیر گذار شده است. برای داشتن تبلیغات و حضور در فضای مجازی برنامه ریزی درستی داشته باشید.

در نهایت به شما می گوییم برای برندسازی شخصی یا همان برندینگ شخصی خود نیاز است شروع کنید. اینکه فقط به داشتن یک برند شخصی فکر می کنید نمی تواند شما را به نقطه هدف برساند.

هدف در برندسازی شخصی
هدف گذاری در کسب و کار و برندسازی شخصی را جدی بگیرید

جمع بندی:

برای کسب و کار خود، بازار هدف مشخص کنید. هدف گذاری در کسب وکار مهم است تا شما بتوانید واقع بینانه در مسیر موفقیت حرکت کنید.

منحصر به فرد باشید و خودتان را برای مشتریان در چند جمله توصیف کنید. به طور مثال اگر می خواهید در عرصه خدمات وارد شوید، در یک جمله بنویسید: “چه خدمت متمایزی دارید؟”

مشخص کنید چه کسی هستید؟ “من که هستم” را ابتدا از خودتان بپرسید. یکی از مشکلات اصلی در برندینگ شخصی همین است که خودتان ندانید چه کسی هستید؟ و به همین دلیل مردم نمی دانند شما را به چه چیزی بشناسند؟

بازهم تاکید می کنیم برای دستیابی به یک برندینگ شخصی یک نقشه راه دقیق ترسیم کنید.. اهداف و ارزش ها را مشخص کنید و با نگاه به آینده ، بازار هدف خود را را مشخص کنید و وارد بازار شوید. موفق باشید.

[ad_2]

منبع : karmandcontrol.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *