آموزش – تکنیک های موثر در برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین

[ad_1]

برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین این روزها در حال افزایش است. همانطور که تکنولوژی رشد می کند و گسترده تر می شود، نیاز به داشتن دفاتر سنتی به شکل قدیم که خیلی هم مرسوم بود، کمتر می شود. تغییر این نیاز و تبدیل شدن خدمات از حالت سنتی به آنلاین بسیار کاربردی و در حال گستردگی است.

آموزش مجازی
برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین فرصتی برابر برای آموزش بدون محدودیت چغرافیایی برای همه را میسر می سازد

برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین

طبق آمار به دست آمده ۴۳ درصد از کلاس های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شود. برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین؛ توانسته راههای جدیدی در ارائه خدمات و آموزش فراهم سازد. کلاس های مجازی و آنلاین ، گاهی اوقات با شرایط و دشواری انجام می شود و آن هم به دلیل عدم دسترسی به پهنای باند مناسب کاربران به اینترنت است.

استفاده از تکنولوژی ارتباط از راه دور تنها به حوزه آموزش ارتباط پیدا نمی کند. این روزها اکثر شرکت ها و کمپانی ها و در بعضی از اوقات سران سیاسی از برگزاری جلسات خود به صورت آنلاین، بهره می گیرند. این موضوع چه از نظر امنیتی و اقتصادی و چه از نظر تسهیل در عرض جغرافیایی و برداشتن محدودیت های جغرافیایی می تواند بسیار اتفاق خوبی باشد. به طور کلی می توان مزیت های برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین؛ را در این موارد بیان کرد:

آموزش مجازی
شاید بتوان گفت یکی از مزیت های برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین صرفه جویی در هزینه های کلاس های سنتی است

مزیت های برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین

  • دسترسی گسترده و یکسان کاربران به خدمات آموزشی
  • دسترسی مخاطبان به فضای آنلاین و بدون محدودیت جغرافیایی
  • صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد
  • صرفه جویی در هزینه اجاره فضاهای دفاتر سنتی
  • امکان ضبط و تکثیر جلسات آموزشی کلاس ها
  • شرکت همزمان تعداد زیادی از کاربران

چنانچه شما به عنوان یکی از علاقمندان به فضای آموزش مجازی و آنلاین بخواهید مواردی را برای افزایش تعداد کاربران و بازدیدکنندگان خود بیاموزید، با ما همراه باشید تا ما راههای افزایش بازدید و استقبال از کلاس های آموزشی مجازی و آنلاین را با شما در میان بگذاریم. این آموزش ها می تواند به شما کمک کند که تاثیر جلسات بر کارمندان یا مخاطبان خود را به حداکثر برسانید.

آموزش مجازی
برای کسب بهترین نتیجه از کار خود نیاز دارید که وقت بگذارید و قبل از هر چیز توانایی های فردی خود را افزایش دهید

چگونه میتوانیم در برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین موفق عمل کنیم؟

  • همیشه از ویدیو استفاده کنید.

برخی از کسب و کارها هستند که در بحث آموزش مجازی خود، تنها به ارائه فایل های صوتی، پادکست های صوتی و ویس های کوتاه بسنده می کنند. درست است که هزینه دانلود این فایل ها کمتر از فایل های ویدئویی است اما بدون شک، تاثیر آنها هم کمتر است.

جلسه ویدئویی یک ایده آل در برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین است. یک کنفرانس ویدئویی با شرکت کنندگان از راه دور، به اندازه یک ملاقات حضوری می تواند کارآمد و مفید باشد. این جلسات تاثیر بیشتری دارند و افراد را بیشتر به حضور در کلاس پایند می سازد.

  • خودتان را با شرایط سازگار کنید.

برای اینکه بتوانید شرایط کلاس های آموزش مجازی و آنلاین را مدیریت کنید، نیاز به توانایی های فردی زیادی دارید. یکی اینکه بتوانید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و دیگر اینکه سازگار باشید. سازگاری یکی از بهترین راه های ایجاد اعتماد با تیم شما است. در واقع، بازاریابی کسب و کار هاروارد، گزارش می دهد که از ۱۱۱۰ کارمند مورد بررسی، ۴۶ درصد گفتند که مدیران موفق، به خوبی می توانند افراد را درک کنند. درست است که جلسات شما به صورت غیر حضوری است اما میتوانید با برآورد دقیقی از شرایط فرد شرکت کننده، موقعیت او را درک و با همراه شوید. این موضوع به طور دقیق به توانایی های شناختی و درک شما بازمی گردد.

جلسات تیم شما می تواند به شدت متفاوت باشد، بسته به اندازه و دامنه پروژه شما. در بعضی موارد ممکن است نیاز به جلسات روزانه یا هفتگی داشته باشید در موارد دیگر، گاهی اوقات فقط یک نشست ماهانه مورد نیاز است.

  • زمان بندی درست داشته باشید.

ارتباطات یک عامل کلیدی در هر کسب و کار است. هنگامی که برنامه ریزی برنامه ملاقات خود را انجام می دهید، مطمئن شوید که وقت خود را برای کارکنان یا شرکت کنندگان در جلسات خود، باز گذاشته اید. سعی نکنید با شکستن حرف آنها زمان بندی را به دست بگیرید. آنها باید بتوانید در فضایی آرام به ارائه سوالات خود بپردازند.

این موضوع باعث می شود که روابط قوی تر و مستحکم تری بین اعضا برقرار شود. گاهی اختلاف نظرهایی در جلسات پیش می آید. قبل از اینکه موضوع بزرگ شود، سعی کنید با مدیریت درست آن را حل کنید.

اگر هیچ کس صحبت نمی کند، آنها را تشویق کنید تا سوالات را مطرح کنید و یا لیستی از چیزهایی که می توانید در این زمان به آنها پاسخ دهید. همه چیز در مورد نگه داشتن کارکنان خود درگیر در هر دو کسب و کار و جلسه است.

  • امکانات و ابزار مناسب را انتخاب کنید.

برای ایجاد یک کنفرانس تلفنی، شما و تیم شما باید بهترین ابزار ویدئو کنفرانس برای این کار را به دست آورید. اسکایپ و زوم هر دو گزینه عالی هستند. اسکایپ به شما اجازه می دهد که در عرض چند ثانیه تماس تصویری را برقرار کنید. زوم اجازه می دهد تا تماس های خود را ضبط کنید تا آنها را برای جلسات آینده ارجاع دهید.

هنگامی که در یک برنامه تصمیم بگیرید، مطمئن شوید که هر یک از اعضای تیم شما این برنامه را نصب کرده است، یک حساب کاربری دارد و می داند که چگونه از آن استفاده کند. پیشگیری از غیبت افراد داشته باشید. به این معنی که شرایط را فراهم سازید تا کارکنان شما قادر باشند به سرعت به اولین جلسه بپیوندند، و شما اقدام به برگزاری کلاس های آموزش مجازی و آنلاین کنید.

آموزش مجازی
فضای آموزش آنلاین رو به پیشرفت و گسترده شدن است

جمع بندی

در حال حاضر کار از راه دور، برگزاری جلسات از راه دور، برگزاری کلاس های آموزشی از راه دور، برگزاری دوره های آنلاین از راه دور، به سرعت در حال گسترش است. عنوان دورکاری بیشتر از قبل در حال استفاده است و بدون شک با مزیت هایی که برای همه دارد، این موضوع هم چنان در حال استفاده بیش از پیش است.

با این روند رو به پیشرفت فضای مجازی ، بدون شک نیاز به یادگیری و سازگاری با دنیای ویدئو کنفرانس وجود دارد. اگر شما قادر به یادگیری اطلاعات ارزشمند در مورد شرکت خود، رشد تیم خود و بهبود کیفیت محصول یا خدمات خود هستید، چرا از همین امروز تصمیم به برگزاری جلسات و یا برگزاری کلاس های آموزش آنلاین و مجازی با کارکنان و هم تیم های خود نمی گیرید؟ من اعتقاد دارم که برقراری ارتباط قوی بین کارکنان شما – حتی اگر شما در طرف مقابل از سیاره زندگی می کنید – یک گام حیاتی برای ایجاد یک محیط کاری سالم است و جلسات شرکت های آنلاین می تواند به شکاف ارتباطی مرتبط با کار از راه دور کمک کند.

[ad_2]

منبع : karmandcontrol.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *